A fi sau a nu fi

Eu sunt mai prost de felu meu. Adica rotitele nu se invart asa cum trebuie, mai scartaie, mai se blocheaza... ca o consecinta, pricep mai greu. Aud diverse formulari, matafore, sintagme sau expresii pe care nu reusesc sa le inteleg, si din care sa extrag incarcatura filozofica, care sunt convins ca exista, dar in alta forma decat cea perceputa de mine.

Au fost si altele care au reprezentat punct de cumpana in existenta mea, dar acum nu-mi aduc aminte decat de primele, si totodata, ultimile 4 astfel de formulari:

Fluturasi in stomac
Asta e noua, adica o aud doar de vre-o 2 ani, si in majoritatea cazurilor de la femei. Eu m-am gandit ca reprezinta combinatia bere+iaurt+prune. Mai mult, omul care provoaca fluturasi in stomac, ar trebui conform intelegerii mele sa provoace repulsie. Se pare ca nu. Nu am intrebat niciodata ce inseamna cu adevarat.

Cand ne-o fi mai rau, sa ne fie ca acum
Apare in contextul in care ti s-a intamplat ceva rau/foarte rau, si decizi sa-ti ineci amarul la un pahar cu unul/mai multi amici. La un moment dat, unul se trezeste sa zica "Lasa bah, cand ne-o fi mai rau, sa ne fie ca acum". Atunci mie imi vine sa-i sparg halba in cap. "Bah idiotule. Doar ca beau acum cu voi nu inseamna ca mi-e mai bine. Inseamna doar ca beau cu voi. Si nu vreau sa mai fie la fel de rau ca acum"

Afara-i vopsit gardu si'inauntru leopardu
Enervanta. Stiu cand se zice asa. Stiu ce inseamna. Dar nu inteleg de ce se zice asa. Mie imi plac leoparzii. Faptul ca inauntru e un leopard nu poate decat sa ma bucure.
Doar din cauza unei rime sa denigrezi saracu animal.


Vorbesti de lup si lupul la usa
Asta e trauma din copilarie, de cand aveam de completat o cartulie "Proverbe si zicatori". In carte erau proverbe si zicatori din care lipsea cate un cuvant in locul caruia trebuia sa lipim o poza. La proverbul "Vorbesti de ________ si lupul la usa." eu am lipit o oaie, si sub nici o forma nu a reusit invatatoarea sa ma convinga ca ar fi trebuit sa lipesc un lup. Mie varianta cu oaia mi se pare mai veridica.

Comments

2 Responses to "A fi sau a nu fi"

did spunea... 26 februarie 2010 la 14:40

:)))))

Anonim spunea... 12 martie 2010 la 12:32

As mai adauga:
"pe ultima suta de metri" - daca e o cursa mai scurta?
"sa te uiti ca bou' la poarta noua" - poate nu cunosc eu etimologia expresiei, dar de ce s-ar uita un bou in mod dubios la o poarta despre care nu cred ca stie daca e noua sau veche.
Ma mai gandesc :D

Trimiteți un comentariu

Find It